Arkiv

Dette er en side hvor forrige ukes informasjon til foreldrene ligger.

Uke 24:

-Sommeravslutningen blir 19. juni. Invitasjon kommer.

-Sommer SFO: SFO er stengt 15. og 16. august på grunn av planleggingsdager.

-Takk til dere foreldre som stilte opp på dugnadene 23/5 og 3/6. Det ble to hyggelige kvelder!

Pinwheel Kids

1.-2. klasse

Denne uken har elevene lært om adjektivet i norsk. Vi har laget ulike setninger, plassert substantivet og adjektivet ved siden av hverandre, og utforsket om man kan bytte rekkefølge på dem. Vi ble enige om at adjektivet kommer først. Vi har også laget adjektivfortellinger, dette synes elevene var veldig gøy.

I kunst og håndverk har elevene laget fine bilder med mosaikk.

I tema er det fokus på sommeravslutningen, elevene er veldig flinke til å øve, så dere kan glede dere til en koselig avslutning.

På fredag var det avslutning i skogen til Jannicke. Vi spiste niste og fikk yoghurt med frukt til dessert.

Påskeverksted.JPG

3.-4. klasse

Vi startet denne uken med tur til Ulefoss hvor vi så på «jungelboken» fremført av Nome kulturskole. Det var en fin forestilling som elevene satte pris på.

Denne uka har vi snudd litt om på dagene, fordi 5.-7. dro til Langedrag på torsdag morgen. Uteksolen ble derfor på fredag for alle, mens vi på onsdag jobbet vanlig på skolen.

Torsdag hadde vi årets overnatting på skolen. Noen vil nok være noe trøtte når de kommer hjem på fredagen, da de nok ikke får like mye søvn her som det de bruker å få hjemme.

Fredag gikk turen til Jannicke sin skog, etter en liten økt på skolen først. Vi hadde med oss frukt og yoghurt til ekstra kos.

Undersøkelser_i_mikroskop.jpg

5.-7. klasse

I skrivende stund er 5.-7. klasse på turen til Langedrag som vi arrangerer hvert tredje år. De ble møtt av svært dårlig vær, og da var det greit av vi hadde valgt å leie hytter i stedet for å bruke telt denne gangen.

Fredag var det omvisning på Langedrag. Været var bedre, og alt lå til rette for en flott tur.

Neste uke vil det bli en del øving til sommeravslutningen. Husk å sette av kvelden den 19. juni.